Klient dodaje produkt do obserwowanych lub do koszyka i nie finalizuje zakupu – to scenariusz, z którym na co dzień mierzą się sprzedawcy na Allegro. Jak więc przekształcić zainteresowanie w konkretną transakcję i zwiększyć konwersję? Istnieje sprawdzony sposób, wykorzystywany przez sprzedawców, jak i samą platformę Allegro. Tym sposobem jest mailing do klienta. Ta metoda komunikacji zachęca wahających się klientów do podjęcia decyzji o zakupie, wpływając tym samym zwiększenie konwersji..
Jak wymusić mailing Allegro do klienta?
Na chwilę obecną (w czasie kiedy publikuję ten wpis) nie ma fizycznej możliwości włączenia opcji wysyłki mailingu z poziomu panelu Allegro a tym bardziej automatyzacji takich wiadomości. Można natomiast zastosować pewne triki, które powodują wysłanie dodat
Obniżyć cenę o co najmniej 10%.
Jednym ze sposobów na wysłanie wiadomości jest obniżenie ceny. Część sprzedawców robi to w ten sposób, że najpierw podwyższa cenę, a potem obniża (lub też odwrotnie). Klient otrzymuje informację o obniżonej cenie produktu. Czy jest to etyczne? Moim zdaniem nie i powoduje zamieszanie u klienta oraz zmniejszenie wiarygodności sprzedającego.
Czy jest skuteczne? Tak, może być skuteczne, szczególnie gdy mamy dużo obserwujących produkt. Jest jeszcze jeden minus tego rozwiązania.
Może mieć wpływ na trafność ofert, ponieważ trafność bierze pod uwagę cenę produktu.
Co innego, gdy faktycznie obniżamy cenę i ją utrzymujemy.
Dodanie monet/y do oferty
Na temat monet i ich skuteczności można by napisać osobny artykuł, ale skupiając się wyłącznie na mailingu, Allegro po ich dodaniu informuje klienta, że zostały dodane do obserwowanej oferty. Moim zdaniem jest to jeden z lepszych sposobów, jaki należy wziąć pod uwagę. Należy pamiętać, że program monetowy można ustawić na jakiś czas. Osobiście nie zalecam dodawanie dużej ilości monet nawet przy drogich produktach. Niech to będą 1 czy dwie monety. Chodzi głównie o to, aby wyróżnić ofertę spośród konkurencji, no i oczywiście wysłać mailing.

Poza tymi opisanymi przypadkami Allegro samo wysyła wiadomości do kupujących.
Przykłady wysyłanych wiadomości przez Allegro
Poniżej przedstawiam różne sposoby, w jaki Allegro komunikuje się ze swoimi klientami. Te metody obejmują między innymi informowanie o obniżkach cen, przypominanie o produktach ostatnio przeglądanych, czy informowanie o specjalnych akcjach promocyjnych.
Warto się nim przyjrzeć określając swoją strategię sprzedaży na Allegro.
Propozycja zakupu produktu, który jest w niższej cenie.

Informowanie klientów, jakie produkty były oglądane.

Informowanie klientów o specjalnych akcjach promocyjnych

Informacja o produkcie dodanym do koszyka Allegro

Płatny mailing na Allegro
Allegro oferuje również usługę płatnego mailingu, która pozwala firmom dotrzeć do specyficznych grup użytkowników.
Płatny mailing na Allegro to elastyczne narzędzie marketingowe, które pozwala firmom na skuteczne dotarcie do wybranej grupy klientów. Z różnymi opcjami cenowymi i możliwością szczegółowego targetowania.
Allegro proponuje różne pakiety mailingu, w zależności od potrzeb i budżetu firmy.
- Mailing Standard – jest to podstawowa opcja dla firm, które chcą dotrzeć do szerokiej grupy odbiorców bez specyficznych wymagań dotyczących targetowania.
- Mailing Non-standard – jest to rozszerzona opcja dla firm szukających bardziej spersonalizowanego podejścia i precyzyjnego targetowania.
Kryteria Targetowania
Mailingi mogą być kierowane do użytkowników na podstawie różnych kryteriów, takich jak:
- Zachowania przeglądania (np. kategorie przeglądane, z wykluczeniem kupujących),
- Historia zakupów (np. kupujący w określonych kategoriach),
- Profil demograficzny lub geograficzny użytkowników,
- Inne specyficzne kryteria zdefiniowane przez firmę.
Gdzie naleźć cennik płatnego mailingu Allegro?
Aby dotrzeć do cennika reklam Allegro najprościej udać się do stopki Allegro.
Można skorzystać też z tego linku Reklama Allegro
