fbpx

Allegro Ads – kilka podstawowych błędów, których należy unikać

Reklama płatna to skuteczne narzędzie promocji na Allegro. Właśnie dlatego wiele osób decyduje się na skorzystanie z Allegro Ads. Jednak to, że reklama kosztuje, nie oznacza, że zawsze przynosi zyski.

Poniżej znajdziesz kilka częstych błędów, które sprawiają, że kampanie nie przynoszą oczekiwanych rezultatów.

1. Nieokreślony cel kampanii – przed rozpoczęciem kampanii określ  jakie cele chcesz osiągnąć. Czy ma być to zwiększenie sprzedaży, promowanie nowych produktów a może zależy Ci bardziej na zwiększeniu rozpoznawalności marki. Możliwości jest naprawdę sporo i warto wcześniej wiedzieć jak ma być cel reklam.

2. Brak dostosowania kampanii do sezonowości – istotne jest, aby dostosować kampanię reklamową do sezonowości, takiej jak święta czy okazje specjalne. Nieuwzględnienie sezonowości może spowodować niewykorzystanie potencjału sprzedawanych produktów.

3. Niska jakość reklamowanych ofert – dobrej jakości tytuły, zdjęcia, opis mają wpływ na stawki CPC oraz licytację ofert. Mają również wpływ na wielkość sprzedaży. Należy pamiętać, że zadaniem Allegro Ads jest skierowanie ruchu na ofertę. Nawet najlepiej skonfigurowana kampania nic nie pomoże, gdy oferta nie będzie zachęcać do zakupów. 

4. Brak zaplanowanej strategii działania – warto określić miesięczny budżet, minimalny oraz docelowy zwrot z inwestycji. Należy również poznać swoją konkurencję i jaką strategie stosuje.

5. Niestosowanie odpowiedniego nazewnictwa kampanii i grup reklam – bałagan w nazewnictwie i stosowanie napisów typu „Test” utrudnia analizę i wyciąganie wniosków. Warto w nazewnictwie grup reklam umieścić nazwy miejsc emisji, które wykorzystujemy.

6. Brak podziału grup reklam na poszczególne miejsca emisji – im bardziej szczegółowy zrobisz podział, tym więcej będziesz miał danych oraz potrzebnej wiedzy, aby wyeliminować  nierentowne miejsca emisji.

7. Brak analizy wyników kampanii – po uruchomieniu kampanii warto regularnie analizować jej wyniki, aby sprawdzić, czy osiągamy wyznaczone cele. 

Unikanie tych podstawowych błędów i skupienie się na stworzeniu efektywnych kampanii reklamowych może przynieść pozytywne efekty w postaci bardziej rentownych reklam i zwiększenia sprzedaży.