Nieustannie rosnąca konkurencja stawia wysokie wymagania sprzedawcom, którzy chcą odnieść sukces na Allegro. Mimo naszych najlepszych starań, nieuchronnie zdarza się, że napotykają na niezadowolonych klientów, którzy wyrażają swoje rozczarowanie za pomocą negatywnych komentarzy.
Bez względu na to, czy jesteś początkującym sprzedawcą, czy doświadczonym ekspertem, te wskazówki pozwolą Ci lepiej zarządzać trudnymi sytuacjami i utrzymywać doskonały wizerunek swojego sklepu na Allegro.
Co zrobić w przypadku otrzymania negatywnego komentarza?
👉 Sprawdź, czy komentarz jest zgodny z regulaminem. Komentarz nie może zawierać np. wulgaryzmów, treści obraźliwych, danych kontaktowych, treści o charakterze reklamowym.
👉 Skontaktuj się ze sprzedającym i postaraj się wyjaśnić sytuację. Bardzo często zdarza się tak, że negatywne opinie są wystawiane pod wpływem emocji. Wystarczy nieraz spokojnie porozmawiać z klientem i postarać się z nim dogadać. Należy również poprosić o zmianę oceny.
👉 Odpowiedz na komentarz negatywny. Nie odpowiadając na komentarz dajesz znak innym kupującym, że nie zależy Ci na sprzedaży i dobru klientów. Dajesz też przestrzeń do domysłów, które niekoniecznie są związane z prawdą.
Odpowiadając na negatywne komentarze na Allegro, kluczowe jest, aby być profesjonalnym, uprzejmym i konstruktywnym. Oto kilka wskazówek, które pomogą Ci odpowiednio zareagować na negatywne opinie:
1. Zachowaj spokój i nie odpowiadaj w emocjach. Lepiej chwilę odczekać z odpowiedzią, ponieważ odpowiadając w emocjach często nie zrobisz tego w sposób jak należy.
2. Przeanalizuj problem – starannie przeczytaj negatywny komentarz, aby zrozumieć, co było problemem i postaraj się znaleźć potencjalne rozwiązanie.
3. Przeproś – jeśli zauważysz, że Twoja firma popełniła błąd. Jeżeli nie popełniła, to i tak i zapewnij klientów, że robisz wszystko aby produkty i obsługa klienta była na jak najwyższym poziomie.
4. Bądź profesjonalny – pamiętaj, że Twoje odpowiedzi będą widoczne dla innych klientów, więc ważne jest, aby zachować profesjonalizm i uprzejmość
5. Nie oskarżaj publicznie klienta i nie sugeruj, że to on jest winny. Może to zaszkodzić Twojej reputacji.
6. Nie odpowiadaj ogólnikami. Staraj się aby odpowiedzi były konkretne i odnosiły się do problemu.
7. Nie kłam. Zdarza się, że sprzedawcy udzielają nieprawdziwych informacji w celu obrony swojej sprzedaży. Pamiętaj, że kupujący może zmienić komentarz, co obróci się przeciwko Tobie.
Pamiętaj, że zaangażowanie, uprzejmość i konstruktywne podejście to kluczowe elementy sukcesu w radzeniu sobie z negatywnymi komentarzami.