Przydatne wskaźniki efektywności w sprzedaży na Allegro

paź 31, 2023

KPI (Key Performance Indicator) pozwala mierzyć postępy w realizacji celów sprzedażowych, ale również pozwala, przy pomocy danych innych sprzedawców, porównywać naszą sprzedaż z konkurencją. Każdy może określić własne KPI, które są dla niego najważniejsze. Poniżej proponowane przeze mnie wskaźniki, które warto monitorować.

Współczynnik konwersji produktu

Współczynnik konwersji pokazuje, jaki procent osób zakupiło produkt w stosunku do liczby wejść w ofertę. Allegro Analytics umożliwia sprawdzenie konwersji nie tylko swoich produktów, ale również konkurencji (max 100 najlepszych ofert w kategorii).
Link
Dane te pozwolą również zdecydować, czy warto zwiększać ruch na konkretnej ofercie, czy też przyjrzeć się bliżej ofercie i wprowadzić zmiany, aby podnieść konwersję i następnie zwiększyć ruch, np. poprzez Allegro Ads.

Ruch organiczny na ofertach

Ruch organiczny odnosi się do użytkowników, którzy trafili na ofertę poprzez wyszukiwarkę lub drzewo kategorii Allegro, a więc nie jest on związany z kampaniami Allegro Ads. Aby określić wielkość ruchu organicznego, należy odjąć ruch całkowity od ruchu z reklam Allegro ADS. Całkowity ruch na naszych ofertach (liczbę wizyt) również znajdziemy w Allegro Analytics. Ilość wejść z reklam Allegro Ads znajdziemy w statystykach Allegro Ads.

https://allegro.pl/moje-allegro/sprzedaz/allegro-analytics/wizyty-oferty


Dane te dostarczą nam wskazówki na temat efektywności naszej strategii marketingowej. Ilość wejść w oferty z ruchu organicznego jest często ściśle związana z trafnością ofert.

Trafność ofert

Wiele czynników wpływa na trafność ofert w wynikach wyszukiwania. Np. pierwsze zdjęcie, cena, liczba wyświetleń, liczba zakupów itd. Więcej informacji na temat trafności Allegro udziela na swojej stronie. Jak badać trafność ofert? W pomocą przyjdą nam zewnętrzne narzędzia, np. Niezbędnik Sprzedawcy lub też TradeWatch.

https://allegro.pl/pomoc/dla-sprzedajacych/wystawianie-oferty-przez-formularz/jestem-sprzedajacym-na-czym-polega-sortowanie-po-trafnosci-9dGRXKV4MTl

Wskaźnik kosztowności

Wskaźnik kosztowności poinformuje nas, czy zakładany przez nas udział kosztów do przychodów jest zgodny z naszymi wcześniejszymi założeniami. Takie informacje uzyskamy m.in. z Podsumowania Finansowego Allegro, gdzie znajdziemy informacje o kosztach pomniejszonych m.in. o zwroty i anulowane zamówienia.
Link do Podsumowania Finansowego Allegro

Średnia wartość zamówienia

Wskaźnik ten pozwali Ci na ocenę, ile przeciętnie klienci wydają podczas jednej transakcji na Allegro. Wystarczy, że podzielisz wartość sprzedaży przez ilość transakcji. Ilość transakcji oraz wartość sprzedaży sprawdzisz np. w podsumowaniu sprzedaży Allegro Analytics. Jak zwiększyć wartość koszyka? Jednym ze sposobów jest tworzenie zestawów produktów.

https://allegro.pl/moje-allegro/sprzedaz/allegro-analytics/podsumowanie

Jakość sprzedaży

Jakość sprzedaży informuje nas o naszej pozycji na Allegro. Jest też często odzwierciedleniem w jaki sposób podchodzimy do sprzedaży, realizacji zamówień, kontaktu z klientami. Na łączną ocenę składa się kilka składowych, m.in. oceny od kupujących, realizacja zamówień, obsługa kupującego, atrakcyjność oferty oraz przestrzeganie regulaminu. To m.in. od jakości sprzedaży zależy trafność naszych ofert. Im więcej punktów jakości, tym większe prawdopodobieństwo wyższej pozycji naszych produktów.

https://allegro.pl/moje-allegro/sprzedaz/jakosc-sprzedazy?marketplaceId=allegro-pl

Udział marki w całej sprzedaży na Allegro

Jeżeli jesteś producentem/marką, możesz monitorować udział sprzedaży swoich produktów w całej sprzedaży na Allegro. Takie informacje dadzą rozeznanie, jak wypada Twoja marka na tle konkurencji. Czy udział wzrasta, a może maleje? Na podstawie m.in. tej informacji można zmodyfikować swoją strategię działania i upewnić się, że dotychczasowe działania przynoszą wymierne zamierzone efekty.

https://allegro.pl/moje-allegro/sprzedaz/allegro-analytics/sprzedaz-marki

Monitorowanie kluczowych wskaźników efektywności w sprzedaży to podstawa dla każdego sprzedawcy na Allegro. Dzięki regularnemu śledzeniu powyższych wskaźników możemy nie tylko zidentyfikować obszary do poprawy, ale także dostosować strategię, aby zwiększyć efektywność naszych działań na platformie.

Michał Blachnierek
autor artykułu

Chciałbyś uruchomić lub zwiększyć sprzedaż na Allegro?

Skontaktuj się ze mną.

To powinno Cię zainteresować