fbpx

Które promowanie Allegro wybrać i dlaczego?

mar 19, 2024


Allegro oferuje kilka rodzajów promowań, które pomagają sprzedającym zwiększyć widoczność swoich ofert i dotrzeć do większej liczby potencjalnych klientów. Na chwilę obecną są to:

  1. Wyróżnienie
  2. Wyróżnienie elastyczne
  3. Pakiet Promo
  4. Promowanie na stronie działu

Warto zatem wiedzieć, jakie są różnice i co warto wybrać.

Wyróżnienie

Wyróżnienie standardowe jest podstawowym wyróżnieniem i też najbardziej popularnym wśród sprzedawców Allegro. Po wybraniu tej formy promowania oferta pojawia się wyżej na listingu ofert, a mianowicie w dziale „Promowane”. Forma ta tez jest najczęściej „dawana” w centrum zniżek Allegro. Warto tam zaglądać.
Kiedy używamy promowania? Wtedy, kiedy chcemy, aby oferty znalazły się wyżej w listingu i staramy się, aby produkt znalazł się w jej czołówce. Wybierając tę formę, należy wiedzieć, że wiąże się z dodatkowymi kosztami. Jest nią opłata pobierana co 10 dni oraz dodatkowa prowizja wynosząca 75% prowizji podstawowej. Jest to najtańsza z form promowania.

Wyróżnienie elastyczne

Jest to inna forma wyróżnienia podstawowego. Jedyną różnicą jest to, że jest opłata jest pobierana codziennie, zamiast raz na 10 dni.

Kiedy warto stosować wyróżnienie elastyczne? Kiedy chcemy sprawdzić, które oferty „złapią” sprzedaż. Wystawiamy dwie oferty z różną miniaturą, opisem i uruchamiamy na kilka dni promowanie dla dwóch ofert. To taki test A/B dla ofert Allegro. Warto wesprzeć takie oferty kampaniami Allegro Ads. Da nam to również porównanie w ilości wyświetleń produktu.

Warto również zastosować wyróżnienie elastyczne w przypadku, gdy mamy ograniczony budżet. Za jednym razem jesteśmy w stanie uruchomić promowanie dla większej ilości ofert i sprawdzić, które mają potencjał sprzedaży.

Pakiet Promo

Pakiet Promo warto wykorzystać, gdy chcemy jeszcze bardziej zwiększyć sprzedaż produktu, zrobić z niej TOP ofertę.
Jest rzadziej wykorzystywana ze względu na to, że jest najdroższą formą. Koszt oprócz dodatkowej prowizji wynosi 3,90 za dzień.

Po wybraniu tej formy, oferty są dodatkowo podświetlone i pogrubione, co powoduje większą zauważalność oferty i zwiększa jej atrakcyjność wśród potencjalnych klientów. To dobry sposób na jeszcze lepsze wyeksponowanie swoich produktów podczas akcji promocyjnych takich jak. np. Black Week, czy Allegro Days.
Osobiście wykorzystuję to promowanie w ofertach sprzedawców mających swoją markę i gdy chcemy zwiększyć sprzedaż i rozpoznawalność marki.

Promowanie na stronie działu

Promowanie na stronie działu jest prawdopodobnie najmniej popularnym sposobem na zwiększenie widoczności oferty.
Koszt takiego promowania wynosi 29,90 co 10 dni.

Oferta pojawia się w specjalnych miejscach na stronach działów.

Testowałem tę formę promowania i nie zauważyłem żadnej różnicy w sprzedaży. Być może wynika to z tego, że mały procent osób szuka produktu poruszając się po drzewie kategorii i przeglądając oferty konkretnego działu.

Co warto jeszcze wiedzieć?

Z moich obserwacji wynika, że uruchomienie pierwszych trzech promowań wpływa również korzystnie na wyświetlenia reklam Allegro Ads i odwrotnie. Uruchomienie ofert promowanych przy udziale Allegro Ads wpływa korzystnie na wyższe pozycje w trafności ofert.