Rywalizacja pomiędzy sprzedawcami na Allegro jest coraz większa. Warto zatem wiedzieć, jak analizować sprzedaż konkurencji i jakich narzędzi używać. Poniżej przedstawiam 5 sposobów, które pomogą Ci zrozumieć, jak działa Twoja konkurencja.
Analiza wyświetleń i konwersji w Allegro Analytics
Allegro Analytics pozwala zajrzeć do elementów sprzedaży konkurencji, takich jak ilość wizyt w ofercie i konwersja sprzedaży. Wystarczy, że zaznaczysz „CAŁE ALLEGRO” i wybierzesz interesującą Cię kategorię produktów.
Link: https://allegro.pl/moje-allegro/sprzedaz/allegro-analytics/wizyty-oferty
Analiza sprzedaży kont konkurencji
Będąc już w Allegro Analytics, warto zajrzeć w inne sekcje takie jak „Ranking sprzedających”, gdzie możemy ocenić naszą pozycję w sprzedaży w porównaniu z konkurencją.
Wykres pokazuje wielkość sprzedaży 30 najlepszych sprzedawców w danej kategorii. Warto użyć filtrów, aby dostosować dane do swojej kategorii cenowej. Co ciekawe, można wyfiltrować po konkretnej miejscowości czy województwie, co ułatwia namierzenie sprzedających.
Link: https://allegro.pl/moje-allegro/sprzedaz/allegro-analytics/ranking
Dodawanie do ulubionych ofert konkurencji
Chcesz wiedzieć jakie nowe oferty wystawia Twoja największa konkurencja?
Wejdź we wszystkie oferty sprzedawcy i zaznacz „Lubisz to wyszukiwanie”.
W ten sposób, gdy konkurencja wystawi nowe produkty, otrzymasz stosowne powiadomienie mailowe.
Ocena trafności ofert konkurencji
Dzięki programowi NIEZBĘDNIK SPRZEDAWCY możemy sprawdzić trafność ofert konkurencji i porównać je z naszymi. Trafność ofert Allegro to algorytm, który odpowiada za dopasowanie wyświetlanych ofert do zapytań użytkowników. Im wyższa trafność, tym wyższa pozycja danej oferty na liście wyników wyszukiwania, co przekłada się na większe szanse na jej sprzedaż.
Link: http://niezbedniksprzedawcy.pl?ref=PXRbc
Sprzedaż według marek
Sprzedażą według marek będą na pewno zainteresowanie firmy, które posiadają swoją markę lub są producentami.
Dane przedstawiają udział swojej marki w danej kategorii. Daje to świetny oraz jak sobie radzimy i czy pniemy się ze sprzedażą w górę.
Aby dokładnie przeanalizować konkurencję, należy wiedzieć, co nas interesuje, jakich danych potrzebujemy i czy są one udostępnione przez Allegro. Często też potrzebne jest użycie zewnętrznych narzędzi, które wspomagają analizę.
Część linków na tej stronie może być linkami afiliacyjnymi. Oznacza to, że jeśli klikniesz w taki link i dokonasz zakupu, mogę otrzymać prowizję od sprzedawcy. Nie ma to wpływu na cenę produktu, którą płacisz. Co więcej, często otrzymasz dodatkowe benefity z tego tytułu.